Algemene voorwaarden hejda.be
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op
- het gebruik van deze Website, hejda.be, en
- alle andere gerelateerde Overeenkomsten of verbintenissen met de Eigenaar
op een wettelijk bindende wijze. Woorden met een hoofdletter worden gedefinieerd in het betreffende onderdeel in dit document.
De Gebruiker moet dit document aandachtig lezen.
Deze Website wordt aangeboden door:
Mais Oui BV
Dudzeelse Steenweg
8000 Brugge
BTW nr. BE0659.713.925
Ond. nr. 0659.713.925
Bank: BE35 0017 9060 4337
Eigenaar contact-e-mailadres: hello@hejda.be
Informatie over deze Website
TOEPASSELIJKHEID EN VOORWAARDEN
1.1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als klant.
1.2. Wij leveren in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
1.3. Je kan onze algemene voorwaarden hier nalezen op onze website. Wanneer u iets besteld via onze webshop dient u de Algemene Voorwaarden te aanvaarden alvorens tot de koop over te gaan. U hebt er dus alle belang bij deze goed te lezen alvorens tot de koop over te gaan. We vragen je echter nog een keer om uitdrukkelijk te bevestigen dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en goedgekeurd wanneer je een bestelling plaatst. Als je online bestelt bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken.
1.4. Als er naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument altijd de voor jou meest voordelige tekst inroepen.
1.5. Hej Då kan niet garanderen dat de inhoud van de site te allen tijde vrij is van onnauwkeurigheden of typografische fouten en kan eveneens niet garanderen dat alle informatie up-to-date is.
1.6. Hej Då kan op elk moment de inhoud van de site aanpassen.
1.7. De kleuren op uw scherm kunnen verschillen van het originele product. Dit hangt onder andere af van uw instellingen op uw computer. Wij doen ons uiterste best om de juiste kleuren op onze webshop te tonen. Alle afbeeldingen, foto’s, tekeningen, … of gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen van etiketten, …. op de webshop van Hej Då gelden slechts bij benadering, zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
1.8. Deze website is intellectueel eigendom van Hej Då. Niets mag worden gekopieerd of gebruikt zonder toestemming van Hej Då.
ONS AANBOD EN JOUW BESTELLING
2.1. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een goede beoordeling kan maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk. Als we ons dus overduidelijk hebben vergist, zijn we niet verplicht om alsnog te leveren.
2.2. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien vul je je contactgegevens, leveringsgegevens en facturatiegegevens in. Levering gebeurt altijd via postpakket, binnen de 3 werkdagen aan huis.
Bij de laatste stap krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “KOOP NU/PAY NOW”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je bestelling definitief.
2.3. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van de kaart hebben ontvangen. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
2.4. Wanneer u specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld afmetingen, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, kan u vooraf contact opnemen met ons via hello@hejda.be
2.6. Omdat we een product aanbieden die op bestelling wordt gemaakt, bieden we geen kortingen aan. Mochten er in uitzonderlijke gevallen toch eens een (Procentuele) kortingsactie voorkomen, dan is die nooit cumuleerbaar met andere acties. Desgevallend zijn actiecodes dan ook niet geldig op reeds afgeprijsde producten.
HERROEPINGSRECHT
3.1. De producten op hejda.be worden uitsluitend op bestelling gemaakt. D.w.z. dat onze producten op vraag van de klant worden geproduceerd. Wij aanvaarden hierop geen retours. Mocht je toch een probleem ervaren met je product kunnen we dit uitzonderlijk met jou bekijken. Stuur ons mailtje ( hello@hejda.be) met je vraag, bijgevoegd met foto's en we bekijken dit.
PRIJZEN
4.1. Alle vermelde verkoopprijzen zijn in euro, inclusief BTW. De verzendkosten zijn niet in de verkoopprijs inbegrepen. Deze worden berekend aan het einde van uw bestelling. Speciale aanbiedingen worden steeds duidelijk vermeld op de website en gelden zolang de voorraad strekt.
4.2. Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. De verkoper heeft het recht aankopen van verkeerd geprijsde artikelen of kortingen te annuleren.
BETALING
5.1. Alle prijzen zijn in euro, inclusief BTW van 21% en EXCLUSIEF verzendkosten.
5.2. Wij accepteren betalingen via het betaalplatform voor Bancontact, credit card en Paypal. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, maken wij gebruik van SSL technologie. SSL zorgt ervoor dat je transactiegegevens worden versleuteld en onleesbaar gemaakt wanneer ze worden verzonden via het internet. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.
5.3. Verzendkosten worden nadien toegevoegd aan uw bestelling.
5.4. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een bevestiging per mail.
5.5. Na het ontvangen van uw betaling op ons rekeningnummer, maken wij uw postpakket klaar en verzenden we het binnen de voorziene termijn.
CONFORMITEIT EN GARANTIE
6.1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle Belgische wetten zoals deze bestaan op het ogenblik van je bestelling.
6.2. Mocht het geleverde goed toch niet conform je bestelling zijn, dan heb je als consument recht op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als je binnen twee jaar na de levering van het goed een verborgen gebrek of defect ontdekt (los van slijtage of defecten door eigen toedoen), je dit kosteloos door ons kan laten herstellen of vervangen.
LEVERING EN UITVOERING
7.1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.
7.2. Leveringen gebeuren enkel op werkdagen, en dus niet tijdens weekends en feestdagen. We verzenden je pakketje de eerste werkdag na je bestelling. Hou er dus rekening mee dat wanneer u een bestelling plaatst, dat u de weekends en/of feestdagen niet meerekent in de leveringstermijn. Gewone levering duurt max. 3 werkdagen (excl. vertragingen buiten onze wil om bij de transporteur).
7.3. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug. Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.
7.4. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan of beschadigd geraken in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
7.5. Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden met bijgevoegd foto’s van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen. Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld (zichtbare gebreken).
7.6. We zijn niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan je aantoont dat je ze niet hebt ontvangen.
EIGENDOMSVOORBEHOUD
8.1. De geleverde goederen blijven eigendom van Hej Då tot de volledige betaling van de prijs, incl. alle kosten en lasten. Bij niet-betaling behouden wij ons het recht om de goederen terug te nemen, van rechtswege en op kosten van de koper.
PERSOONSGEGEVENS
9.1. Door te bestellen op de website van Hej Då staat de koper uitdrukkelijk toe over te gaan tot verwerking en het gebruik van zijn/haar persoonsgegevens voor doeleinden zoals de administratie van het klantenbestand, het beheer van de bestellingen, leveringen, betalingen, marketing en reclame.
9.2. Wij gaan te allen tijde op de juiste wijze om met uw persoonsgegevens. Wij gebruiken uitsluitend die gegevens die nodig zijn voor een optimale dienstverlening. Persoonsgegevens worden in geen enkel geval aan derden verstrekt. Meer informatie omtrent wat er met uw gegevens wordt gedaan, kunt u terugvinden in onze Privacy Statement.
VALIDITEIT ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
10.1. Bij het bezoeken van de website of het plaatsen van een order, communiceert u via elektronische weg met Hej Då. en aanvaardt de koper dat alle afspraken, publicaties en andere elektronische berichten dezelfde rechtsgeldigheid hebben als geschreven documenten.
OVERMACHT
10.1. Hej Då is niet aansprakelijk, indien en voor zover onze verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht.
10.2. Onder overmacht wordt verstaan: elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers, storingen in het Internet, storingen in de elektriciteit, storingen in e-mailverkeer en storingen of wijzigingen in door derden geleverde technologie, vervoermoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten van Hej Då alsmede van hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.
INTELLECTUELE EIGENDOM
11.1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
11.2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
KLACHTENREGELING EN GESCHILLEN
12.1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via hello@hejda.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
12.2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht. Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.
12.3. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst hier bereiken.
12.4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie.
12.5. Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst (zie artikel 9.1), dan kan je terecht bij Becom. Als je klacht wordt aanvaard door Becom zal ze op neutrale wijze bemiddelen tussen ons en jou als klant. Let wel op, enkel klachten die via het klachtenformulier worden ingediend, worden behandeld. Zo beschikt Becom meteen over alle juiste gegevens om je klacht verder te behandelen.
FACTURATIE
13.1. Indien u graag een factuur ontvangt, gelieve ons dan per mail uw facturatie gegevens te bezorgen. U kan ons mailen op hello@hejda.be. Wij maken u een factuur op en zullen deze per e-mail bezorgen.
SCHEIDBAARHEID
14.1. Indien een artikel van deze voorwaarden wordt nietig verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.
14.2. Indien enig deel van deze algemene voorwaarden als te ruim wordt verklaard, zal de bepaling uitvoerbaar zijn tot het maximum toegelaten bij de wet.
14.3. Indien enig deel van deze algemene voorwaarden als ongeldig zou worden beschouwd, behouden wij ons het recht voor om dit gedeelte te vervangen.